Tomáš Hollý: Europa si za 10 rokov vybudovala veľmi dobré meno na trhu

ROZHOVOR
1 /

Moderné obchodno – spoločenské centrum v Banskej Bystrici Europa Shopping Center má 10 rokov. O tom, čo Europa znamená pre mesto i celý región a čo môžu návštevníci očakávať v novom roku 2017, sme sa porozprávali s riaditeľom obchodného centra Europa SC Tomášom Hollým.

Čo považujete z Vašej strany za najdôležitejšie veci v Europe, ktoré sa Vám podarilo urobiť ?

Myslím si, že nemôžeme veci rozdeľovať na dôležité a menej dôležité, pretože všetky aktivity, ktoré robíme, majú svoju dôležitosť a spoločne dávajú význam. Medzi tie najvýznamnejšie však za uplynulý rok určite patrí zmenšenie jednotky potravín Terno a vybudovanie novej časti na treťom poschodí, kde sme vytvorili reprezentatívny vstup do centra a ponúkli návštevníkom päť nových obchodov. Ďalšie dôležité zmeny sa týkali otvorenia obchodov s novými značkami či rekonštrukcie súčasných obchodných jednotiek.  

Tento rok ste oslavovali 10 rokov na trhu, kde vidíte Europu o ďalších 10 rokov?

Europa si od otvorenia v roku 2006, za uplynulých desať rokov, pod výborným manažmentom vybudovala silné postavenie a veľmi dobré meno na trhu. Aj keď je zaradená medzi regionálne obchodné centrá, službami a mixom nájomcov patrí medzi top 5 obchodných centier na Slovensku. Plán, ktorý máme na najbližšie roky bude Europu opäť posúvať o niekoľko úrovní vyššie. Prinesieme nové služby, oddychové zóny, bezplatnú detskú hernú zónu a mnoho iného.  

Ku skvalitneniu služieb určite pozitívne prispeje aj konkurenčné prostredie v podobe nových projektov, ktoré sú momentálne vo výstavbe, a to Terminal Shopping a OC Point. Pevne verím, že oslava dvadsiatich narodenín v roku 2026 bude oslavou úspešného obchodného centra, ktoré aj napriek veku, bude mať stále čo ponúknuť a bude zároveň aj obľúbeným miestom nákupov a trávenia voľného času.   

Zmenili sa návštevník Europy za posledných 10 rokov, čo sa týka náročnosti, chovania či potrieb?

Tak ako sa mení spoločnosť a nároky spoločnosti, tak sa mení aj návštevník Europy. Ľudia sú čím ďalej náročnejší, sú scestovaní, majú väčšie očakávania a hlavne majú možnosť porovnávať. Rovnako je to aj s ich správaním, s ohľadom na aktuálnu ekonomickú situáciu si ľudia dokážu viac dovoliť. V minulosti návštevníci obchodných centier išli na nákup bez jasnej predstavy, čo si chcú kúpiť a vyberali si tak z aktuálnej ponuky.

Dnes, v dobe internetu a dostupných informácií, ľudia chodia na nákupy po konkrétne produkty, modely či služby. Je to vidieť najmä pri porovnaní času stráveného v obchodnom centre a výšky útraty na jedného návštevníka. Ľudia trávia v obchodnom centre čoraz menej času, no za tento čas sú schopní minúť väčšie množstvo peňazí ako tomu bolo v minulosti.

Rovnako potreby návštevníkov sa zmenili, očakávajú od návštevy obchodného centra aj ďalšiu pridanú hodnotu akou sú rôzne služby, bezplatná možnosť pripojenia sa na wifi, oddychové zóny, čisté toalety, odkladacie skrinky, poradenstvo, tipy na darčeky či rôzne podujatia, ktoré návštevníkom prinesú aj kultúrne vyžitie.

Sledovanie spotrebiteľského správania je obrovskou alchýmiou, na základe ktorej sme schopní reagovať včas na aktuálne trendy, či dokonca umožňuje prinášať a aplikovať množstvo inovácií, vďaka ktorým dokážeme odhadnúť očakávania našich návštevníkov a vieme im tak spríjemniť pobyt v centre počas nákupov.

Minulý rok bol bohatý na kultúrne podujatia v rámci ESC, plánujete pokračovať v novom roku v podobne zameraných podujatiach? Chystáte aj niečo nové?

Každý rok sa snažíme prinášať nové a zaujímavé kultúrne podujatia, niektoré sa však vďaka svojej obľúbenosti stali už tradíciou. Všetky podujatia sledujú aktuálne trendy alebo ich sami vytvárajú, čím napĺňajú očakávania stále náročnejších návštevníkov. O všetky podujatia a celé kultúrne dianie v Europa SC sa stará náš šikovný marketingový tím, ktorý vďaka svojej zanietenej práci prináša množstvo noviniek, krásnych a plnohodnotných podujatí.  

Aké novinky chystáte pre návštevníkov Europy v budúcom roku?

Okrem niekoľkých nových obchodov a značiek, cukrární či kaviarní, ktoré otvoria svoje brány v roku 2017, bude v tomto roku prebiehať renovácia podzemných garáží. Týmto investičným projektom sledujeme cieľ skvalitnenia prostredia pre našich návštevníkov. V rámci renovácie prebehne oprava a sanácia obvodových múrov podzemnej garáže, nová maľovka, farebné zónovanie pre jednoduchšiu orientáciu, nové inteligentné LED osvetlenie, či využitie tzv. hluchých zón na nové parkovacie miesta.

Okrem nových parkovacích miest pribudne aj parkovanie vyhradené pre motocykle, chodník pre peších zabezpečujúci vyššiu bezpečnosť chodcov tiahnuci sa pozdĺž celej podzemnej garáže, či iné vylepšenia. Dovolím si preto požiadať touto cestou všetkých našich návštevníkov o trpezlivosť pri čiastočných obmedzeniach, ktoré práce na garáži so sebou prinesú. O všetkom ich však budeme včas informovať.

Čo by ste im zaželali  v novom roku 2017?

V nastupujúcom roku želám všetkým najmä zdravie a lásku, pretože tieto dve veci sú tie najdôležitejšie a prinášajú spokojnosť. Spokojní ľudia sú optimisticky naladení a ich vnútorná motivácia im umožňuje vytvárať úspech v práci, či v živote. Preto vám želám, nech je pre vás Nový rok 2017 rokom splnených snov a prianí a nech je aspoň 7 – krát úspešnejší ako bol ten predchádzajúci.    

Zdroj: zhováral sa: Miro Toman, Foto: ilust.