Detské rúško s úsmevom symbolizuje prelom dvoch období a dodáva nádej na lepšie časy. Slovenská autobusová doprava Zvolen, a. s. dáva v Banskej Bystrici do pohybu autobus zobrazujúci detské rúško, ktoré sa usmieva.
Dopravca grafikou poukazuje na stále aktuálnu potrebu ostať zodpovední, nielen čo sa týka cestujúcich, ale aj verejnosti či práve detí. S uvoľňovaním opatrení nabáda k zotrvaniu v prístupe povzbudzujúcom k ohľaduplnosti a tolerancii.
Otvorené prevádzky či školy preveria disciplínu
Rýchlejším uvoľňovaním všeobecných bezpečnostných opatrení vyvrcholiloniekoľkotýždňov s klesajúcim denným nárastom nakazených. S uvoľnením opatrení však naďalej verejnosťou rezonuje apel na zachovanie zodpovedného správania.
Sociálny dištanc, dezinfekcia osôb aj priestorov, či pretrvávajúca potreba nosiť rúška. Práve rúška sa stali akýmsi symbolom obdobia spojeného s pandémiou koronavírusu. Dopravca SAD Zvolen sa rozhodol tento prvok použiť do kreatívneho polepu, ktorý má viacero významov.
„Pre nás bolo a stále je obdobie pandémie veľmi citlivým obdobím, v ktorom sme hneď na začiatku museli na situáciu zareagovať rýchlo a správne. Slúžime verejnosti a našou prioritou bolo nájsť cestu akou službu poskytovať naďalej, no tiež sa pritom zachovať zodpovedne. Voči cestujúcim, ako aj našim vodičom a ich rodinám. Cestovné poriadky sme preto prispôsobovali meniacej sa situácii, verejnosť a cestujúcich vzdelávali a nabádali k zodpovednosti. V tomto smere chceme aj pokračovať,“
uvádza PhDr. Adrián Polóny, predseda predstavenstva spoločnosti Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s.
Zároveň dodáva, že polep znázorňujúci rúško má byť akýmsi mementom celého obdobia doposiaľ a detský úsmev zase náznakom prichádzajúcich lepších čias:
„Nikto nevie povedať dokedy bude nosenie rúšok povinné, alebo minimálne nápomocné. Ak chceme chrániť seba, naše deti, zraniteľné skupiny, mali by sme v tejto ceste pokračovať. Otvárajú sa školy, škôlky, postupne pribudnú ďalšie prevádzky, verejnosť čoraz viac zahustí aj našu dopravu. Mali by sme preto aj naďalej ostať zodpovední.“
Aj otváranie škôl a škôlok s potrebou dopravovať deti do zariadení s ochranou tváre, rúškom, inšpirovali tvorcov k nápadu zobrazenia rúška s úsmevom. Deti môžu vnímať toto neľahké obdobie so strachom. Úsmev na rúšku by mal pomôcť privítať nový vývoj situácie pozitívne. Prijať obdobie, v ktorom síce rúško ostane súčasťou našich životov, avšak smerujúcich k návratu do normálu.
Kríza podnecuje ku komunikácii hodnôt
S kreatívnou myšlienkou spájajúcou obdobie pandémie s víziou lepších čias prišla spoločnosť, ktorá zabezpečuje originálne polepy autobusov.
„Spolupracujeme s dopravcami v rámci MHD, prímestskej a diaľkovej dopravy po celom Slovensku. Komunikačná plocha na autobusoch predstavuje efektívnu formu prenosu informácií pre zadávateľov v akomkoľvek segmente. Aj preto sme si istí, že efektná grafika s rúškom verejnosť zaujme a jej odkaz vo vnímaní ľudí zarezonuje,“
vysvetľuje Mgr. Radmila Pospíšilová, Managing Director MOBILBOARD s.r.o. a upresňuje, že polep s rúškom je koncipovaný ako ukážka kreatívnej grafiky, ktorá využíva koleso autobusu ako ucho, za ktorým je zaviazaná mašľa rúška.
Spoločnosť dodáva, že aj táto realizácia polepu môže inšpirovať zadávateľov ku kreatívnemu ponímaniu priestoru karosérie vozidla a pozýva spoločnosti k využívaniu aj tejto formy komunikácie, najmä v krízovom období.
„Komunikácia v čase krízy by nemala byť okliešťovaná. Práve naopak. Firmy dokážu aj prostredníctvom pojazdnej vizuálnej komunikácie osloviť svoje cieľové skupiny. Aj toto je forma, akou sa dajú komunikovať nielen produkty či služby,“
uzatvára Pospíšilová. Autobus s kreatívnym rúškom zaujme verejnosť a najmä deti na cestách v Banskej Bystrici, kde jazdí ako súčasť vozového parku MHD.
Zdroj: Essence communications, Foto: SAD Zvolen a ilustračné