Prekládka inžinierskych sietí pod cyklomostom v Radvani si od utorka vyžiada dopravné obmedzenia

SPRÁVY
8 /

Cyklolávka, na ktorú získala samospráva 3,1 milióna eur z európskych fondov, bude začínať pri čerpacej stanici Tesco a smerovať bude ponad R1 až po križovatku na Zvolenskej ceste.

Prekládka inžinierskych sietí si vyžiada uzatvorenie časti Zvolenskej cesty

Aktuálne sa stavebné práce zameriavajú na nevyhnutnú prekládku inžinierskych sietí (plynovod a vodovod). V tejto súvislosti bude v dňoch od utorka 25. októbra do 30. novembra 2022 uzatvorená Zvolenská cesta od križovatky s odbočkou k spoločnosti Slovak Parcel Service po objekt predajne Hyundai.

Zároveň bude v tejto lokalite uzatvorený výjazd na R1. Vjazd bude povolený len pre vozidlá MHD a prímestskú autobusovú dopravu. Mesto žiada cestujúcu verejnosť o trpezlivosť, zvýšenú pozornosť a ohľaduplnosť, ďakuje za pochopenie.

Cyklomost v Radvani bude postavený z eurofondov

Získaný nenávratný finančný príspevok z IROP predstavuje sumu 3 112 000 eur. Celkové výdavky projektu sa pohybujú na úrovni približne 3 276 000 eur. Finančná spoluúčasť mesta je cca 163 000 eur.

Cyklomost je dôležitou súčasťou plánovanej cyklotrasy vedúcej naprieč celým mestom, od mestskej časti Senica, cez Partizánsku cestu, Námestie slobody, Hušták, Radvaň až do Kráľovej, na ktorú už bolo vydané územné rozhodnutie. Výstavbou cyklomosta sa vytvorí bezpečný prepoj medzi priemyselnou, obchodnou i obytnou časťou Radvane pre peších a cyklistov.

Cyklomost v Radvani

Cyklomost v Radvani

Cyklisti i peší sa budú môcť následne napojiť na chodník smerujúci popri protipovodňovej ochrane mesta do mestskej časti Iliaš. Ide o technicky najnáročnejší prvok plánovaných cyklotrás Hušták – Senica (6,2 km) a Hušták – Kráľová (3,291 km), na ktoré mesto získalo územné rozhodnutia a aktuálne sú v štádiu majetko-právneho vysporiadania a projektových prác na dokumentácii pre stavebné povolenie.

Veľmi ma teší, že po ďalších zdĺhavých procesoch sa nám podarilo získať viac ako tri milióny eur na vybudovanie dôležitého prepojenia obchodnej a obytnej časti Radvane s priemyselnou, ktoré sú preťaté rýchlostnou cestou. Cyklomost je síce finančne najnáročnejší, ale z hľadiska majetko-právneho vysporiadania išlo o najjednoduchšiu časť plánovanej cyklotrasy. Má slúžiť pre cyklistov i peších a pri rieke Hron v smere do Iliaša sa napojí na cyklistickú cestičku Banská Bystrica – Sliač – Zvolen, ktorú plánuje vybudovať Banskobystrický samosprávny kraj,“

povedal primátor Ján Nosko.

Zľava Martin Kollár, Ján Nosko a Jakub Gajdošík

Zľava Martin Kollár, Ján Nosko a Jakub Gajdošík

 „V prvom rade sme sa zaoberali myšlienkou, že by cyklotrasa viedla po moste, ktorý sa nachádza pri Tescu. Zo statického hľadiska nám však odborníci neodporúčali do mosta zasahovať, a v zmysle platných noriem bolo vylúčené, aby po ňom smerovala cyklotrasa. Jediné riešenie, ako prekonať rýchlostnú cestu, bola výstavba samostatného objektu – cyklomosta, ktorý vychádza aj zo strategického dokumentu – Generelu nemotorovej dopravy mestaPri  čerpacej stanici Tesco budú mať cyklisti možnosť napojiť sa na dve cyklotrasy. Jedna povedie poza obchodný dom Tesco až k bývalému areálu ZVT s napojením na mestskú časť Podháj. Druhá vetva bude viesť plánovaným podchodom popod frekventovanú Kúpeľnú ulicu a  následne sa napojí na cyklotrasu na Radvanskej ulici, ktorá povedie celým mestom, “

objasnil situáciu zástupca primátora Jakub Gajdošík.

Sprava Jakub Gajdošík a Ján Nosko

Sprava Jakub Gajdošík a Ján Nosko

Plánovaný cyklomost je dôležitý najmä preto, že spojí Radvaň s ďalšími časťami mesta, Iliašom i Kráľovou. Cieľom samosprávy je previesť peších a cyklistov z jednej strany na druhú tak, aby nevznikali zbytočné dopravné kolízie a vytvorila sa logická spojnica daných mestských častí.

Táto lávka plní nielen hlavnú prepojovaciu funkciu medzi dvomi časťami rýchlostnej cesty, ale tiež ide o vrcholné dielo z technického hľadiska. Zároveň plní dôležitú estetickú funkciu, pretože sa nachádza pri vstupe do Banskej Bystrice. Je to štíhla, moderná oceľová konštrukcia, ktorú sme museli vmestiť do priestoru, kde bolo mnoho problémov. Cyklomost je jediná možnosť, ako sa dali prepojiť dva body. Lávka je značená predovšetkým pre cyklistov, ale slúžiť bude aj pre peších a osoby s telesným postihnutím,“

dodal Martin Kollár, technický riaditeľ z projekčnej spoločnosti Link projekt, s. r. o.

Zdroj: Dominika Adamovičová a (tom) , Foto: mesto BB, redakčné a vizualizácie