Opatrenia Úradu práce sociálnych vecí a rodiny v Banskej Bystrici v súvislosti s koronavírusom

SPRÁVY
0 /

Ústredie práce sociálnych vecí a rodiny Bratislava prijalo na úradoch práce sociálnych vecí a rodiny preventívne opatrenia ohľadom vírusu COVID-19, zamerané na ochranu klientov a zamestnancov úradov. Úrady práce sociálnych vecí a rodiny budú pracovať v pozmenenom režime, pričom všetky zákonom stanovené kompetencie budú realizované bez obmedzenia.

ÚPSVaR Bratislava vyhlásilo:

„V tejto súvislosti žiadame klientov úradov práce, sociálnych vecí a rodiny, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradov a na komunikáciu využívali prednostne emailovú komunikáciu a telefonický kontakt.“

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, Úrad práce sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „úrad“) ich preberie v priestoroch recepcie (klientskeho centra), ktoré sa v Banskej Bystrici nachádza na prízemí budovy na Skuteckého ulici č. 39.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti (evidencia na úradoch práce): 

– úrad oznámi všetkým klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na úradoch práce odkladajú,

– za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie budú úrady považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia zamestnania,

– nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom,

-nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností,

– nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností,

– úrad preruší všetky pripravované výberové konania,

– úrad preruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania,

– úrad preruší všetky informačno – poradenské služby aktivity pre uchádzačov,

– úrad preruší výkon kontrol dodržiavania liečebného režimu,

– úrad preruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o pozastavení informovaní,

– úrad preruší ponúkanie nových poradenských a vzdelávacích aktivít klientom,

– úrad preruší vykonávanie aktivačných činností,

– ak sa klient pri správnom konaní počas obdobia krízovej situácie nedostaví na výzvu úradu, úrad konanie vo veci vyradenia preruší až do skončenia krízového režimu.

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:

– úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom aj e-mailom,

– ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná na recepcii úradu prípadne na inom preberacom mieste zriadenom pri vchode úradu,

– skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam,

– ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný na recepcii úradu alebo na inom preberacom mieste pri vchode do úradu na recepcii úradu,

– doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu,

– ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu,

– na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne,

– preukaz a parkovací preukaz (v prípade splnenia zákonných podmienok) na žiadosť klienta úrad vydá,

– sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti,

– lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá podmienka výkonu činností ako aj  aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať.

Uvedené opatrenia sú v platnosti do odvolania. O všetkých aktuálnych zmenách bude ÚPSVaR verejnosť informovať dostupnými komunikačnými prostriedkami. Všetky aktuálne informácie a aktuálne kontakty na zamestnancov úradu sú dostupné na webovom sídle úradu https://www.upsvr.gov.sk/buxus/generate_page.php?page_id=530770.

Úprava úradných hodín od 16. marca 2020

Na základe opatrení Ústredného krízového štábu zo dňa 12. marca 2020 prijatých v boji proti šíreniu koronavírusu COVID 19, sa na základe pokynu Generálneho riaditeľa Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny menia na úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny úradné hodiny pre klientov.

Úradné hodiny pre klientov úradov práce, sociálnych vecí a rodiny sa s účinnosťou od 16. marca 2020: 

pondelok:    8:00 – 11:00

utorok:         8:00 – 11:00

streda:         8:00 – 11:00

štvrtok:        8:00 – 11:00

piatok:          8:00 – 11:00

Zároveň je stanovený zákaz vstupu rodičov s deťmi do priestorov úradov (okrem nevyhnutných prípadov, ako  je napríklad agenda sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately). Tento pokyn platí až do jeho odvolania.

O aktuálnych zmenách bude ÚPSVaR Banská Bystrica naďalej informovať prostredníctvom svojho webového sídla https://www.upsvr.gov.sk/bb.html?page_id=239728#.

Zdroj: Pavel Červienka, Foto: lustračné