Nové virtuálne pravidlá na Facebooku

SPRÁVY
1 /

Od 1.januára 2015 budú platiť nové zmluvné podmienky na Facebooku. Budí to dojem dôležitosti užívateľa, ale v skutočnosti to veľa neznamená. Platí predsa zákon o ochrane osobných údajov.

„V reakcii na novú politiku FB vás informujem, že všetky moje osobné údaje, ilustrácie, kresby, články, karikatúry, obrázky, fotografie, videá, atď., Sú predmetom mojich autorských práv (v súlade s Bernským dohovorom). Pre komerčné využitie všetkých vyššie uvedených predmetov autorského práva je v danom prípade vyžadovaný môj písomný súhlas,“

objavuje sa v statusoch Slovákov na Facebooku.

Používateľom sociálnej siete sa odporúča umiestniť na svojich stránkach podobné „oznámenie o súkromí“, inak  sa automaticky umožňuje využívať ich osobné údaje, fotografie a informácie uverejnené v správach na facebookovom profile.

„Každý, kto číta tento text, ho môže skopírovať na svoj facebookový profil. Vďaka tomu budete chránení autorským zákonom. Touto správou informujem Facebook o tom, že šírenie, kopírovanie, využívanie mojich osobných údajov, alebo akejkoľvek inej akcie vo vzťahu k môjmu profilu na sociálnej sieti je bez môjho povolenia zakázané. Tento zákaz sa vzťahuje aj na zamestnancov, študentov, agentov alebo akýkoľvek iný personál, ktorý je týmto alebo iným spôsobom zmluvne spojený s Facebookom,

uvádza sa v preklade odporúčaného textu z angličtiny

V skutočnosti však čokoľvek napíšete na vašom facebookovom statuse, nestáva sa z toho žiadna záväzná právna zmluva, žiadne autorské práva z toho neplynú. Napríklad aj odvolávka na 128-ročnú Bernskú zmluvu v čase, keď ešte neexistoval internet, je iba virtuálna realita.  Všetkými údajmi z profilov môže Facebook disponovať ďalej.

Spoločnosť Marka Zuckerberga sľubuje „uľahčenie a zlepšenie“ života na sociálnej sieti, budiac dojem ochrany autorských práv užívateľov, ale Facebook bude zbierať od nich čoraz dát a s nimi de facto obchodovať. Ak to nechcete po 1.januári 2015, tak predtým zrušte svoje konto alebo sa naň už neprihlasujte. Ibaže všetky dovtedy uvádzané informácie zostávajú majetkom spoločnosti. Komu z facebookových užívateľov to však vadí?

Ďalej sa bude dať pracovať s reklamou vďaka novým nastaveniam pre jednotlivé profily. Všetko bude jednoduchšie, rýchlejšie a efektívnejšie. Takže hurá do ďalšieho otvárania svojho súkromia na Facebooku, priatelia…

Autor: (mt), Foto: Ilustr.