Bystrický Barbakan má od mája v prenájme spoločnosť MEDUSA Group. V auguste ešte prebiehajú v interiéroch posledné stavebné úpravy, aby tu v septembri otvorila svoje brány Bystrická Klubovňa.
Mestskej spoločnosti MBB a.s., ktorá kultúrnu pamiatku Barbakan v rokoch 2005-6 rekonštruovala, sa po odchode predchádzajúceho nájomníka podarilo nájsť na prenájom reštauračných a kaviarenských priestorov Barbakanu známeho prevádzkovateľa gastronomických podnikov na Slovensku. MEDUSA Group. Táto spoločnosť má svoje podniky Primi, Mercado, Barrock, Le club a ďalšie. Prevádzkuje ich aj vo Viedni či v Prahe.
Bystričania a návštevníci mesta si zvykli posedieť v historickom Barbakane i na jeho príjemnej terase, priamo v areáli Mestského hradu. Počas letnej turistickej sezóny je však objekt zatvorený.
„Mrzí nás to, že predchádzajúcemu nájomcovi sa nepodarilo naplniť svoje plány a z prenajatého objektu odišiel. Nový nájomca MEDUSA Group však prináša do mesta niečo nové aj s projektom, ktorý garantuje vysokú gastronomickú kvalitu. Kvalitná reštaurácia v Barbakane bude určite aj lákadlo pre turistov,“
uvádza člen predstavenstva MBB a.s. Stanislav Čarský.
Stavebné úpravy v Barbakane sa vykonávajú pod drobnohľadom pamiatkárov tak, aby ostal zachovaný pôvodný historický štýl interiéru a zároveň v nich mohla fungovať moderná piváreň s tradičnou kuchyňou. Po dokončení bude mať Bystrická Klubovňa kapacitu 160 miest, pričom ďalších 130 stoličiek bude na terase s výhľadom na historické centrum mesta.
„Sme radi, že sa nám podarilo nájšť takúto renomovanú gastronomickú firmu práve do historického Barbakanu, ktorá tu bude prevádzkovať reštauráciu ,“
dopĺňa člen dozornej rady MBB a.s. Michal Škantár.
13. marca 2014 MEDUSA Group otvárala Centrálnu klubovňu v Bratislave a ďalšiu v Petržalke. Do Banskej Bystrice prichádza Bystrická Klubovňa.
„Našim zámerom je vytvoriť celoslovenskú sieť podnikov s prvkom pozitívneho lokálpatriotizmu. Chceme spojiť to najlepšie z tradícií dobrých pivární s modernými trendmi. Bude to sieť jednotná v produkte, servise a základnom interiéri, no zároveň svojim charakterom, lokalitou a výzdobou má každá reštaurácia odzrkadľovať konkrétnu štvrť či mesto, kde sa nachádza, s ich históriou a mikroživotom,“
hovorí majiteľ spoločnosti Peter Štecko. K vlastnej prevádzke Bystrickej Klubovne Štecko dodáva:
„Šéfkuchárom bude Slavomír Hliva z Brezna. Na ostatné pozície sme našli ľudí tak isto z tunajšieho regiónu. Je pre nás dôležité, že prvú Klubovňu mimo hlavného mesta máme práve v Banskej Bystrici, v srdci Slovenska. Budeme radi, ak práve u nás, v interiéroch odrážajúcich históriu a význam mesta, sa domáci budú cítiť ako doma a turisti si môžu užívať mesto aj takýmto spôsobom.“
Šéfkuchár Bystrickej Klubovne Slavomír Hliva so svojím tímom bude pripravovať menu, ktoré s Martinom Korbeličom zostavil Tomáš Sika, Head Chef celej siete Klubovní. Medzi jeho priority patrí aj spolupráca s regionálnymi dodávateľmi. Partnerom siete Klubovní je spoločnosť HEINEKEN Slovensko. Na návštevníkov pivárne tak čakajú pivá v tankovej technológii Zlatý Bažant, Corgoň či Krušovice.
Najväčšia slovenská gastroskupina tak spolu so spoločnosťou HEINEKEN Slovensko vytvára základ novej celoslovenskej siete pivární, ktorých by malo byť celkom dvadsať.
Autor: (tom), Zdroj: MEDUSA Group, Foto: Mirka Chabadová