FOTO: V Banskej Bystrici na Belvederi vzniklo kontaktné miesto ako prvá pomoc pre ľudí v núdzi

SPRÁVY
0 /

Základné sociálne poradenstvo, pomoc pri zabezpečovaní prepravy pre ľudí so zdravotným znevýhodnením, prístup k internetu, možnosť tlačiť a skenovať dokumenty, ale aj pomoc s ubytovaním či integráciou odídencov z Ukrajiny.

Toto je len vybraná škála bezplatných sociálno-poradenských služieb, o ktoré môžu požiadať obyvatelia v núdzi i návštevníci mesta v novootvorených priestoroch na ulici Kláry Jarunkovej 1. Mesto v spolupráci s Územným spolkom Slovenského Červeného kríža v Banskej Bystrici zriadilo tzv. Kanceláriu prvého kontaktu. Otvorená bude každý pracovný deň v čase od 9:00 do 13:00 hod a k dispozícii v nej budú štyria vyškolení pracovníci.

V súvislosti s pandémiou koronavírusu, ale aj konfliktom na Ukrajine čelíme už viac ako tri roky mnohým krízam. Strata zamestnania, prudká inflácia, vysoký nárast cien potravín či energií. To sú problémy, s ktorými bojujú samosprávy, no najmä bežní obyvatelia. Cieľom Slovenského Červeného kríža je od svojho vzniku pomáhať tým najzraniteľnejším, bez rozdielu rasy, národnosti, náboženstva alebo sociálnych pomerov. Pomocnú ruku preto podal spolok aj tentoraz.

„Nakoľko sme doteraz nedisponovali dostatočnými priestorovými kapacitami, rozhodli sme sa pre nové priestory vyhradené na pomoc ľuďom v núdzi. Psychosociálna pomoc a poradenstvo sú podľa nás veľmi dôležité. Novú kanceláriu sme preto dostatočne vybavili a investovali do nej. Chceme, aby sa u nás všetci cítili dobre, komfortne a bezpečne. Sme tu pre všetkých, ktorí nás potrebujú,“

uviedla Zuzana Stanová, riaditeľka Slovenského Červeného kríža, územného spolku Banská Bystrica.

Zľava Zuzana Stanová, Fridrich Močáry a Karol Langstein

Zľava Zuzana Stanová, Fridrich Močáry a Karol Langstein

Kancelária aj toalety sú bezbariérové, nachádza sa tu detský kútik i prebaľovací priestor a k dispozícii je aj rýchle občerstvenie vo forme jednoduchých jedál a nápojov. Ambíciou je postupom času vybudovať kaviareň, v ktorej budú zamestnaní zdravotne a sociálne znevýhodnení obyvatelia.

„Chcem sa poďakovať Územnému spolku Červeného kríža, že sa rozrastá ich portfólio pomoci tak, ako to majú vo svojej celonárodnej aj medzinárodnej vízii. Pomáhajú všetkým ľuďom v núdzi a verím, že táto kancelária v symbióze s mestom pomôže veľa ľudom, ktorí to potrebujú, lebo to má zmysel,“

povedal   Karol Langstien, vedúci Oddelenia sociálnej a krízovej intervencie MsÚ v Banskej Bystrici.

Otvorenie Kancelárie prvého kontaktu v Banskej Bystrici privítal aj Fridrich Močáry, vedúci sociálnych stredísk Územného spolku Slovenského Červeného kríža.

Od samého začiatku sme sa snažili byť našim ukrajinským priateľom nápomocní. Mysleli sme na to, čo by mohli po príchode do nášho mesta potrebovať – ubytovanie, stravu, materiálnu pomoc a v neposlednom rade, dostať základné informácie. Vytvorili sme pre nich kontaktné miesto na Radnici, ktoré slúžilo v prvých mesiacoch ako jediný hotspot v Banskej Bystrici. Som preto rád, že aj my sme mohli prispieť k vzniku Kancelárie prvého kontaktu v našom meste. K dispozícii bude nielen pre našich susedov z Ukrajiny, pre ktorých budú služby dostupné v ukrajinskom jazyku, ale aj pre Banskobystričanov. Je dôležité, aby sme spájali sily a pomáhali tým, ktorí to skutočne potrebujú. Ďakujem riaditeľke Slovenského Červeného kríža, pracovníkom, ale aj všetkým zainteresovaným, ktorí zrealizovali túto peknú myšlienku,“

dodal primátor Ján Nosko.

Sociálno-poradenská služba je poskytovaná napríklad aj v oblasti, akou je sieťovanie sociálnych služieb pre ľudí v núdzi. Ďalej sú to rôzne programy Slovenského Červeného kríža – pátracia služba, finančná pomoc či prístup k novovzniknutým programom. Viac informácií o pomoci nájdete na tomto odkaze: https://redcross.sk/.

Zdroj: Dominika Adamovičová a (tom), Foto: mesto BB a redakčné