Výstavba korčuliarskej dráhy bola v závere minulého roka pozastavená z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok a mínusových teplôt. Technologický proces kladenia betónového korčuliarskeho chodníka si totiž vyžaduje teplotu vzduchu nad päť stupňov Celzia cez deň aj v noci po dobu minimálne jedného týždňa.
Pokračovanie stavby až po ustálení teplôt
V záujme vedenia mesta a zhotoviteľa je vytvoriť v Európskom meste športu kvalitné športovisko podľa platných noriem. Zhotoviteľ sa zaviazal pokračovať v stavebných prácach bez zbytočného odkladu hneď potom, ako nastanú vhodné klimatické podmienky. Podľa predpovedí by sa počasie mohlo stabilizovať v apríli.
„V minulom týždni sme vykonali obhliadku staveniska, aby sme zhodnotili, či je možné pokračovať v stavebných prácach. Za účasti zástupcov mesta, zodpovedného stavebného dozoru, projektanta a stavbyvedúceho zhotoviteľa sme konštatovali, že stavenisko zatiaľ nie je spôsobilé na pokračovanie stavebných prác. Spôsobuje to jednak nestabilné počasie a po zime aj rozmočený terén,“
hovorí Michal Hrnčár, riaditeľ spoločnosti PEMAX PLUS, spol. s r. o.
Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, pojem vhodné klimatické podmienky znamená teplotu vzduchu na úrovni + 5 °C v dĺžke trvania minimálne po dobu jedného týždňa pred začatím realizácie druhej etapy. Táto podmienka je plne v súlade s platnou normou. Optimálne podmienky na betónovanie sú pri teplote vzduchu v rozmedzí od + 5 °C do + 25 °C. Pri teplote vzduchu pod + 5 °C sa betónovať nesmie.
„V našom záujme je vytvoriť pre obyvateľov a návštevníkov mesta kvalitnú korčuliarsku dráhu, ktorá bude slúžiť čo najlepšie a najdlhšie. Som presvedčený, že počkať na ustálenie vhodných klimatických podmienok je správne riešenie. Verím, že Banskobystričania ešte chvíľu vydržia a budú trpezliví,“
hovorí primátor Ján Nosko.
Vznikne polkilometrová in – line dráha s príslušenstvom
V Parku pod Pamätníkom SNP sa od začiatku novembra minulého roka buduje takmer pol kilometrová in – line korčuliarska dráha s ďalšími úpravami parku. Pôvodne mala byť stavba hotová do konca tohto roka, ale vzhľadom na zimné podmienky a mráz sa betonáž korčuliarskeho oválu odložila na jar. .
Spolu s novou korčuliarskou dráhou s cemento – betónovým povrchom sa zrekonštruuje a existujúci vonkajší chodník z dlažby pozdĺž dráhy, ktorý bol dlhodobo v zanedbanom stave. chodník. Nový korčuliarsky ovál bude mať trojmetrovú šírku. Dlažby na časti chodníka po obvode parku umožňuje peším voľný priechod od schodišťa pod Pamätníkom SNP.
Aby sa predišlo možným kolíznym situáciám chodcov a korčuliarov, zrušil sa pôvodný asfaltový chodník vedúci stredom parku. V juhozápadnej časti sa chodník pre peších odkláňa k detskému ihrisku a vonkajšiemu fitness priestoru, čím sa zabránilo akémukoľvek výrubu stromov. V severnej časti dochádza k rozšíreniu pôvodnej šírky chodníka. Dôvodom je výstavba niekoľkometrového úseku budúcej cyklotrasy.
V parku pribudnú nové lavičky, odpadkové koše i moderné verejné osvetlenie. Celková investícia, ku ktorej prispela aj vláda SR, je zhruba vo výške 283.000 eur.
Zdroj: mesto BB a (tom), Foto: Mirka Chabadová a ilustr.