Konferencia v rámci programu Európsky rok železníc 2021 v Osrblí

SPRÁVY
0 /

Nadchádzajúci týždeň sa v dňoch 24. – 25. 6. 2021 v Osrblí uskutoční odborná konferencia v rámci programu Európsky rok železníc 2021. Svoju účasť prisľúbili aj predseda BBSK Ján Lunter a štátny tajomník Ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť.

Konferencia nadväzuje na výnimočný úspech Čiernohronskej železnice za podpory Banskobystrického samosprávneho kraja pri nadobudnutí švajčiarskych elektrických vozidiel pre plán revitalizácie Čiernohronskej doliny. Odborným garantom je Žilinská univerzita v Žiline.

Odborníci z oblasti dopravy, krajinotvorby a ekológie sa budú venovať dôležitým témam, akými sú Progresívne rozvojové možnosti dopravy v sídlach a regióne, ekologické dopravné systémy; Územný rozvoj a moderné dopravné systémy v krajine a Úloha úzkokoľajnej železnice v obsluhe regiónov.

Cieľom je poukázať na železnicu ako ekologickejšiu alternatívu cestovania a zároveň vyzdvihnúť obrovský prínos pre rozvoj regiónov, cestovného ruchu a skvalitnenie miestneho života.

Súčasťou konferencie je aj sprievodný program. V piatok 25. júna 2021 o 9:00 hod. na námestí v Hronci prvýkrát slávnostne zodvihneme zberač na novozískanej švajčiarskej električke Čiernohronskej elektrickej železnice. Pre pozvaných hostí a novinárov bude slávnosť pokračovať jazdou parným vláčikom do Čierneho Balogu.

„Cieľom kvalitnej regionálnej dopravy je chrániť životné prostredie a vytvárať udržateľné podmienky pre život vo vidieckom prostredí. Aby ľudia neodchádzali žiť do miest, ale naopak, aby do nich kvôli ponúknutým perspektívam prichádzali noví obyvatelia. Veríme, že pravidelná regionálna doprava na Čiernohronskej železnici tomu výrazným spôsobom v budúcnosti napomôže,“

hovorí Aleš Bílek, riaditeľ Čiernohronskej železnice.

Električky zo Švajčiarska, ktoré Čiernohronská železnica získala v medzinárodnej súťaži, by sa mali stať súčasťou Integrovaného dopravného systému BBSK a v budúcnosti by mali rozvíjať ekologickú dopravu v regiónoch.

Čiernohronská železnica sa pripravuje na zdokonalenie a rekonštrukciu tratí tak, aby ju bolo možné využívať ako ekologický a kvalitný verejný dopravný prostriedok. V pláne je elektrifikácia 17-kilometrového úseku z Čierneho Balogu do Podbrezovej. Prevádzka historických parných vlakov ostane zachovaná.

Zdroj: Tím Región Horehronie , Foto: ilustračné