Obnovili pôvodný tunel pri Aurise s obmedzenou dopravou

SPRÁVY
1 /

V rámci výstavby severného obchvatu v Banskej Bystrici spoločnosť Granvia teraz obnovila aj pôvodný starý tunel popod železnicu pri Aurise.

Na rozdiel od neďalekého nového tunela s kruhovým objazdom bude tento slúžiť obmedzene iba vozidlám MHD (jednosmerne) a dopravnej obsluhe (obojsmerne). Po oficiálnom uvedení do prevádzky by mal byť plne k dispozícii okrem chodcov  aj cyklistom, k čomu sa musí ešte  zmeniť dopravné značenie.

Námietky niektorých Banskobystričanov, prečo sa v obnovenom tuneli nevybudoval obojstranný chodník, zdôvodnila pre médiá vedúca Oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí MsÚ Ing. Renáta Hláčiková. Pôvodný tunel nie je súčasťou výstavby Severného obchvatu a spoločnosť Granvia ho obnovila  len v rámci uvádzania využívaných komunikácií do pôvodného stavu s upravením povrchu vozovky.  Mestu preto investor  nepredkladal žiadnu projektová dokumentáciu na pripomienkovanie v súvislosti s obchvatom.“

Ako nám potvrdili odborní pracovníci mestského úradu, doprava v obnovenom starom tuneli bude jednosmerná smerom zo Sásovej a obmedzená iba pre MHD a dopravnú obsluhu,ktorá bude môcť jazdiť obosmerne. Fungovať bude aj pôvodná autobusová zastávka MHD pri Aurise od Sásovej. Spolu s chodcami  by mali mať možnosť voľného pohybu aj cyklisti. Mesto v pripomienkovom konaní navrhne príslušnú zmenu dopravného značenia aj pre cyklistov tak, aby mohli cez obnovený tunel jazdiť obojsmerne spolu s dopravnou obsluhou a nielen zo Sásovej, ako teraz MHD.

Chodci by sa napriek jednostrannému chodníku v samotnom tuneli pri obmedzenej doprave nemali dostávať do vážnejších kolízií s vozidlami. Tie boli pri predchádzajúcej plnej premávke vozidiel a pred vybudovaním neďalekého nového tunela s kruhovým objazdom v tomto dopravnom uzle častým javom, vrátane smrteľných nehôd.

Možno by mesto, ktorému komunikácia pod tunelom patrí, pokiaľ to dovolia platné technické normy pri danom profile cesty a mosta (aj v rámci obmedzenej premávky), malo uvažovať aspoň o rozšírení existujúceho jednostranného chodníka tak, aby sa na ňom z bezpečnostných dôvodov mohli bez problémov vyhnúť chodci alebo pohodlne prejsť napríklad s kočíkom alebo iným príručným vozítkom.

To napokon ukáže sám život a skúsenosti s obnovenou obmedzenou dopravou cez starý tunel, ktorý sa opäť stane hojne využívaným peším a cyklistickým spojením najväčšieho sásovského sídliska s centrom mesta.

Zdroj: Bystricoviny.sk