V ZŠ Pieninská vznikne trieda pre deti s poruchou autistického spektra

SPRÁVY
0 /

Aj tento rok patrí mesiac apríl v Banskej Bystrici zápisom detí do prvého ročníka základných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta. Okrem toho je už tradične spojený so Svetovým dňom povedomia o autizme. Pre deti s poruchami autistického spektra otvorí samospráva  od nového školského roka 2025/2026 v ZŠ Pieninská 27 v Sásovej samostatnú triedu.

Mesto Banská Bystrica eviduje zo strany rodičov a zákonných zástupcov záujem o zriaďovanie tried pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. V rámci Základnej školy na Pieninskej ulici bola už v minulosti vytvorená špeciálna trieda pre žiakov s mentálnym postihnutím. Druhá trieda bude od nového šk. roka určená pre deti s autizmom.

Po veľkom dopyte zo strany rodičov sme sa rozhodli zriadiť na ZŠ Pieninská ďalšiu triedu pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, tentoraz pre deti s poruchou autistického spektra. Táto sásovská základná škola už dlhodobo dokazuje, že je inkluzívna, vnímavá a podporuje to, aby úspech mohlo  zažiť každé jedno dieťa. V prípade potreby budeme uvažovať o rozšírení takýchto tried aj v iných školách v rámci mesta,“

objasňuje primátor Ján Nosko.

Okrem toho, že Základná škola Pieninská vytvára rodinné prostredie, nachádza sa v lone prírody a je jedinečná aj svojím zeleným – environmentálnym programom.

Robíme všetko preto, aby sme boli progresívnou a bezpečnou školou, ktorá vie flexibilne reagovať na potreby modernej vzdelanostnej spoločnosti. A zároveň takou, ktorá dokáže každému žiakovi poskytnúť dobré podmienky pre získanie kľúčových kompetencií vo vzdelávaní, v socializácii a v osobnom rozvoji. Patríme medzi plnohodnotné inkluzívne školy pre všetky deti bez rozdielu, “

dopĺňa riaditeľka ZŠ Pieninská Janka Prisažná.

Bližšie informácie o zápise poskytne záujemcom riaditeľka školy na e-mailovej adrese: zspieninska@gmail.com. Do predmetu je potrebné napísať „autizmus“.

Podľa kapacít budú prijatí prioritne žiaci s poruchami autistického spektra bez mentálneho postihnutia, sekundárne deti s pridružením ADD, ADHD a vývinových porúch učenia.

Zdroj: Zdenka Marhefková, Foto: mesto BB a ilustračné