Majiteľ spoločnosti VKÚ Harmanec, vydavateľstva CBS, zriaďovateľ Slovenského múzea máp, pilot, fotograf a cestovateľ Milan Paprčka. Meno, ktoré je v slovenských kruhoch známe najmä vďaka leteckému fotografovaniu a veľkej knižnej edícií Slovensko z neba.
Vďaka dve dekády trvajúcemu vydávaniu máp, si na Slovensku vyslúžil prezývku Milan SMapou. Teraz pod svoje krídla pridal aj českú kartografickú jednotku, spoločnosť SHOCart.
Najväčšie české mapové vydavateľstvo SHOCart po 33 rokoch mení majiteľa
Jeho začiatky sa začali písať v roku 1990, kedy si nadšenci pre orientačný beh začali vyrábať svoje vlastné mapy. Najprv sa firma venovala mapám pre orientačný beh, plánom mesta a neskôr sa stala známa veľkou edíciou turistických a cyklistických máp územia Česka a Slovenska, či známymi autoatlasmi.
Veľmi obľúbeným sa stal aj web cykloserver.cz. Každý rok bol pre túto firmu významný míľovými krokmi, ktoré ju postupne stanovili jednotkou na českom trhu.
Legenda, ktorá dostala šancu na pokračovanie
Až 90% vlastníkom firmy SHOCart bola rakúska spoločnosť Freytag-Brendt a len 10 % patrilo pôvodnému českému zakladateľovi firmy. Minulý rok sa rakúski majitelia rozhodli úplne stiahnuť z českého trhu a fungujúcu firmu zlikvidovať. Český menšinový vlastník, Karel Kršák, však nechcel vidieť svoje dieťa takto padnúť a rozhodol sa hľadať investora. A dohodol sa práve s Milanom Paprčkom, ktorý zhodou okolností vlastní svoje české vydavateľstvo tiež v Zlíne.
,,Na Slovensku vydávame známe turistické mapy VKÚ Harmanec. V Českej republike sme tento segment trhu plnili vďaka spolupráci s Klubom českých turistov a ich vydavateľstvom Trasa. Bola to veľmi dobrá spolupráca, ale tie mapy nikdy neboli naše. Preto som po stretnutí s pánom Kršákom vedel, že o toho pôjdem a už sa budeme dohadovať len na podmienkach a detailoch. Mojou spoločníčkou v tomto českom projekte je zároveň aj spoločníčka pri ceste životom, moja manželka Sima. Na kúpu firmy sme použili naše osobné finančné prostriedky a zobrali si tiež úver.„
hovorí Milan Paprčka.
To, akým smerom sa bude spoločnosť uberať je jednoznačné. Všetky Milanove vydavateľské firmy majú poslanie prinášať ľuďom jedinečný pohľad na krajinu. Túto víziu má svojimi produktami prinášať aj SHOCart.
,,Ja sa veľmi teším na spoluprácu s novými kolegami, ktorí rozšíria našu CBS skupinu a tiež na prácu s veľmi kvalitnými mapovými dielami. Víziu do budúcna je prepojiť svet fyzických máp na papieri a orientačných tabuliach, s virtuálnym, a to prostredníctvom našej novej aplikácie pre rozšírenú realitu,„
dodáva Paprčka.
Zdroj: Kristína Krupová, Foto: CBS