Prvým marcom vyhlásilo ministerstvo dopravy v poradí už štvrtý ročník celoslovenskej kampane „Do práce na bicykli“. Cieľom tohto osvedčeného projektu je súťažnou formou motivovať zamestnancov, aby počas mesiaca máj dochádzali do práce na bicykloch.
Súťažiť na bicykloch sa bude celý máj
Mestá a obce sa môžu zaregistrovať od 1. marca do 18. apríla 2017 na webovej stránke www.dopracenabicykli.eu. Samotná kampaň potrvá od 1. do 31. mája. Obyvatelia prihlásených miest budú v rámci kampane jazdiť do práce bicyklom a súťažiť o umiestnenie v troch kategóriách na lokálnej a troch kategóriách na národnej úrovni.
„Aj v tomto roku chceme motivovať ľudí, aby využili bicykel ako ekologický, ekonomický a navyše zábavný prostriedok na cestu do zamestnania,“
povedal pre TASR minister dopravy Árpád Érsek.
Ministerstvo chce touto kampaňou zvyšovať povedomie ľudí o výhodách cyklodopravy a súčasne poukázať na negatívny dosah automobilovej dopravy na kvalitu života v mestách.
Tvárou tohtoročnej kampane je Peter Sagan
Dvojnásobný majster sveta svojím ľudským postojom a skvelými výkonmi prilákal k bicyklovaniu množstvo fanúšikov. Víťazmi kampane sa stanú mestá s najväčším počtom najazdených kilometrov a najväčším počtom zapojených účastníkov prepočítaných na počet obyvateľov.
Vyhodnocovať sa budú aj spoločnosti, v rámci ktorých sa zapojí do kampane najvyšší počet cyklistov. Počas vlaňajšieho ročníka využilo bicykel ako dopravný prostriedok do práce takmer 5.640 ľudí v 1731 tímoch, zapojilo sa 60 slovenských miest. Spolu najazdili 783.000 kilometrov a ušetrili viac ako 204 ton CO2. Do banskobystrických ulíc vlani vyrazilo 403 Banskobystričanov v 122 tímoch.
Bude to súťaž miest a obcí
Hlavná koordinátorka kampane Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá celú súťaž organizuje, k aktuálnemu ročníku uviedla:
„Kampaň je aj tento rok otvorená pre každého, kto chce podporiť rozvoj cyklodopravy na Slovensku, chce si vyskúšať aspoň na jeden mesiac výhody prepravy bicyklom, ale aj pre tých, ktorí si chcú jednoducho zasúťažiť o hodnotné ceny.“
Koordinátorka kampane ďalej vysvetlila:
„Čím skôr sa mesto prihlási, tým väčšie šance bude mať pri súťažení so zvyškom Slovenska. Navyše, pre prvé tri samosprávy, ktoré dosiahnu počet 400 prihlásených súťažiacich, máme pripravené štýlové mestské bicykle a veľkým lákadlom tohto ročníka bude aj hlavná cena v podobe kvalitného elektrického bicykla.“
Registrácia samospráv do kampane potrvá do 18. apríla a prihlasovanie súťažiacich sa uzavrie 5. mája. Pre všetkých bude užitočné, aby sa samosprávy neregistrovali na poslednú chvíľu, ale využili k tomu marec a prvú polovicu apríla.
Autor: (mt), Foto: ilust.