Nezávislá organizácia Transparency International Slovensko vyhodnotila, ako využívajú Facebook jednotlivé samosprávne kraje. Prieskum ukázal, že rôznorodo. Niektoré ho ešte neobjavili, inde slúži ako nástroj na propagandu, no a takmer všade chýbajú informácie o dôležitých rozhodnutiach samosprávy.
Najhoršie dopadol Banskobystrický samosprávny kraj. Na tomto Facebooku sa dočítate: „Predseda sa zúčastnil, predseda poslal otvorený list, predseda reaguje na útok…“ Príspevky na oficiálnej facebookovej stránke BBSK sa omnoho viac ako činnosti samosprávy venujú politickým a marketingovým aktivitám župana a predsedu ĽSNS Mariana Kotlebu.
Jav, ktorý sme dosiaľ poznali najmä z radničných novín, nezriedka prezývaných aj hlasné trúby primátorov, sa už ujíma aj v modernejších komunikačných prostriedkoch. Aj keď treba vyzdvihnúť, že v prípade ďalších žúp nejde zďaleka o taký vypuklý problém, ako v Banskej Bystrici. Podobné je to aj v občasníku „Bystrický kraj“ tlačenom z peňazí daňových poplatníkov BBSK.
„Z 55 príspevkov, ktoré sa na stránke Banskobystrickej župy objavili od januára do júna, sa Kotleba v texte či na fotke objavil až 49 krát. Takmer 90 percent príspevkov župy sa tak venuje aktivitám jej šéfa,“
píše sa na blogu Transparency International Slovensko. Pritom kraj reprezentujú aj poslanci…
Niektoré príspevky pritom s témami krajskej samosprávy súvisia len okrajovo alebo vôbec. Marian Kotleba sa veľmi rád aj fotí. Fotky alebo videá zväčša sprevádza text v šablóne: „Dňa xx predseda BBSK Marian Kotleba navštívil/stretol sa/poslal/vyjadril sa,…“
Ostatné kraje dopadli pri hodnotení „uzurpovania profilu“ výrazne lepšie. Župné profily sa výrazne odlišujú aj v počte fanúšikov. Kým Bratislavský kraj ich má viac ako 19-tisíc, Banskobystrický 826 a Nitriansky iba 123.
Zdroj: TIS, Foto: Facebook BBSK